მშობლიური ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლის მომზადებისა და გადამზადების საკითხები თანამედროვე ეტაპზე

ავტორები

  • ნათელა მაღლაკელიძე Ilia State University

საკვანძო სიტყვები:

ტრენინგი, გადამზადება, ქართული ენის მასწავლებლები

ანოტაცია

ჩვენს ქვეყანაში მიმდინარე საგანმანათლებლო რეფორმებმა შეცვალა არა მხოლოდ შინაარსი, არამედ ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების ფორმაც. სწორედ ამიტომ შეიქმნა ეროვნული საგანმანათლებლო გეგმა და საგნობრივი სტანდარტები, რომლებზეც უნდა დაფუძნებულიყო მასწავლებლების მომზადება და გადამზადება. შემუშავდა კონცეფცია მასწავლებელთა მომზადებისა და პროფესიული განვითარების შესახებ (დადგენილება N29, 2006 წლის 9 თებერვალი). მომზადებული დოკუმენტის თანახმად, მასწავლებლობის უფლება მიენიჭათ განათლების ბაკალავრებს და მაგისტრებს სკოლაში ერთწლიანი საცდელი პერიოდის გავლისა და მასწავლებლის სერტიფიცირების გამოცდების ჩაბარების შემდეგ. ბაკალავრებს შეეძლოთ მხოლოდ დაწყებითი კლასების სწავლება, მაგისტრებს კი - დაწყებით, საბაზო და საშუალო საფეხურებზე. ეს მოსაზრება მალევე უნდა უარყოფილიყო, რადგან მაგისტრანტების რაოდენობა არ იყო საკმარისი. ამიტომ, ბაკალავრებსაც მიეცათ სწავლების უფლება, თუმცა მათ უნდა გაევლოთ საცდელი პერიოდი ან ჰქონოდათ ერთწლიანი სამუშაო გამოცდილება მასწავლებლის სერტიფიცირების გამოცდების ჩასაბარებლად. ამ კანონში ცვლილებები 2012 წელს შევიდა, რომლის მიხედვითაც, ყველა ბაკალავრს მიეცა უფლება, დაეწყო ეს პროფესია „გამოსაცდელი ვადის“ გარეშე. მომზადებული იყო მომზადებისა და კარიერული ზრდის კონცეფცია, მაგრამ, სამწუხაროდ, ეს კონცეფცია ძირითადად ორიენტირებულია გადამზადებაზე და არა მასწავლებლების მომზადებაზე. აღნიშნულია, რომ სტუდენტებმა განათლება უნდა მიიღონ მასწავლებლის პროფესიული და საგნობრივი სტანდარტების შესაბამისად და უნდა იყვნენ აღჭურვილნი საგანმანათლებლო სტანდარტების შესაბამისი უნარებით. აღსანიშნავია, რომ კონცეფციაში მხოლოდ 60-კრედიტიანი მოდულია გათვალისწინებული და არა მთელი მიმართულება მასწავლებლობით დაინტერესებულთათვის. უნდა აღინიშნოს, რომ სახელმწიფო დააფინანსებს განათლების მიმართულებას უნივერსიტეტებში მომდევნო წლიდან, მაგრამ ფაქტია, რომ საუნივერსიტეტო სექტორი  ამისთვის მზად არაა.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2013-12-12

როგორ უნდა ციტირება

მაღლაკელიძე ნ. (2013). მშობლიური ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლის მომზადებისა და გადამზადების საკითხები თანამედროვე ეტაპზე. ქართველოლოგიის აქტუალური პრობლემები, (2), 104–107. Retrieved from https://kartvelology.openjournals.ge/index.php/apk/article/view/10344

მსგავსი სტატიები

<< < 1 2 3 > >> 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.